snow

Followers

Tuesday, October 11, 2011

Permulaan Cuti Semester yang Sedih... =(






Hai korang sume.... hmm nak dijadikan cite mcm ni.. kite kan bile ade cuti balik umah je mesti main2 dgn kucing kite..ade sekor nie kite suke sgt main2 dgn dye.. comel! tp pada tanggal 8hb Oct 2011 bersamaan hari sabtu pada waktu pagi.. mama kite masuk bilik...pastu dye ckp kat kite yang abah ade trlanggar kucing..tp mama xsure kucing yg mane satu.. hmm dgar tu je hati kite dah cemas..sbb mane2 kucing pun kite sayang.. mama ckp abah langgar tp kucing tu still boley lari..dye g lari mane pun xtaulah.. pastu kite dgn adik2 kite pegi carik mane kucing tu pergi.. last2 jumpe jgk... tp kite lagi sedih sbb kucing tu dah mati..n pling menyedihkan kucing yang mati tu adalah kucing yang kite suke tu..yg kite salu main2 dgn dye bile balik umah..dye xbrape besar lagi..sbb tu cute.. kite pegi tgk dye..kite pgang2 dye..tp dye dah keras...dah xbrnyawa lagi..kite jadi sedih sgt...sedih sgt.. ='
upa2nye dye lari sbb nak pegi tmpat yang tersorok skit suapaya kitorang xnmpk dye mati...dye menahan kesakitan akibat dilanggar oleh abah kite.. sedihnye xdpt brade disisi dye..sedihnye xdpat main2 dgn dye..ckp2 dgn dye..sedih.. skrang ni xde lagi kucing yang kite nak main2..sbb lagi dua ekor kucing kat umah kite ni dah besar...n xsuke main2 dah.. kite rse sunyi dah.. bosan je rse.. tp nak wat mcm ne kan..dh ajal dye.. emm tu jelah nak citer utk entry kali nie.. korang2 yang ade bela kucing tu jagelah baik2..berilah mkan baik2..jgn dera kucing..jgn dera binatang...sebab segala ciptaan Allah dimuka bumi ini lagi2 yang tak bercakap dgn manusia sntiasa akan mendoakan kesejahteraan kite apabila kite berlaku baik dgn mereka.. sbb tu jagelah binatang peliharaan kite dgn baik..klu xmmpu nak jage baik jgn bela coz kite cume akn siksa mereka je.. okey.. smpai sini jelah eah.. tata korang sume.. ~~~




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...