snow

create your own banner at mybannermaker.com!

Followers

Tuesday, December 7, 2010

Baiklah ini die....


Assalamualaikum...
Baiklah rasenye masih belum terlambat lagi bg saye utk mengucapkan selamat tahun baru (mengikut kalendar Islam) kpd semua ye.. jadi ape yg kite perlu lakukan adalah berhijrah dari perkara yg tidak baik kpd perkara yang baik dan perkara yang baik kepada perkara yang lebih baik.. rasenye semua org pun tau kan?? hehehe.. tp kan..xsemua kita dpat berikan yg terbaik dlm hidup kite..btol tak? jadi oleh itu kite jgnlah sesekali cepat mengalah or berputus asa dgn ape yg kite dh usahakan.. wlaupun tahun ini telah berakhir tak semestinye perjuangan yg telah kite usahakan juge akn berakhir.. sebaliknye ape yg kite perlu lakukan adalah menambah lagi usaha yg kite telah jalankan dgn lebih gigih dan istiqamah..

Gagal xbermakna kita akn gagal utk slame2nye.. bagi saye jika skali kita gagal dlm hidup, barulah kite rase bagaimana teruknye rse gagal ketika itu jadi secara tidak langsung saye akan sentiasa berjaga2 utk memastikan agar diri saye tidak akan gagal utk skali lagi..begitu juge saye akan sentiasa mengingatkan diri sendiri dan juga rakan2 saye jgn sesekali kite berputus asa sebaliknye kene sntiasa berusaha sehingga ke akhirnya..itu yg paling penting..JANGAN BERPUTUS ASA DAN SENTIASA BERDOA KPD ALLAH SWT.. InsyaAllah Allah akn memudahkan segala usaha yang kite buat..

Bagi saye yg masih lagi seorang yang bergelar mahasiswi semestinye perjuangan yg perlu saye lakukan adalah untuk mendapatkan yang terbaik dlm pengajian saye.. saye juga sama seperti orang lain yg sentiasa memasang azam utk tahun baru.. jadi disini ade beberapa azam baru yg saye ingin kongsikan..
  • tingkatkan lagi mutu pembelajaran
  • tak nak buang masa dgn perkara yang remeh2 lagi
  • perlu berjimat2 tahun ini  
  • ingin menolong rakan2 yg mempunyai masalah lebih2 lagi dlm pembelajaran (saye suka!)
  • nk tunjukkan contoh yang terbaik utk adik2.. =)
  • nk jadi seorang yang bersabar...(cool je) =)
  • nk nerikan yang terbaik dlm hidup dan utk keluarga yg tercinta
haa,ini jelah rsenye azam baru tahun ini.. bg saye xsalah jika kita memasang azam.. ini bermakna kita masih lagi memikirkan ape hala tuju yang perlu kite tuju..  btol x kwan2? hehe..
okeylah sampai disini saje coretanku utk tahun baru ini.. jumpa lagi..
wasalam..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...