snow

create your own banner at mybannermaker.com!

Followers

Sunday, December 5, 2010

Ini kucingku...

salam.. hmm bile ye aku mula membela kucing?? ye,sejak aku kecil lagi tapi yang paling serius aku mula membela sejak aku umur 9 tahun.. nak cerita serba sdikit ttg kucing2 aku.. hehehe. kucing yg ptama bernama jenny iaitu kucing betina tp dipanggil ce'eni krane name pnggilan kmpung..
huhu. dr ce'eni membiaklah baka kucing2 ku..
baiklah aku snaraikan nama2 kucingku yg telah ade sblum2 ni..kenggi,conggo,cici,nakal,aisah,lanun,combonk,tikus,comot,
comel, no'ish,hitam dan anyiu...banyak lagi rasenye tp ni je yang ingat..hehe aku sayang sgt kat kucing2 aku.. klu ade yg mati pasti aku akan menangis.. (sedih)..
kucing2ku jinak,tak takut orang..
sumenyelah... hehehe yg klakarnye
kucing aku takut sgt dgn abah sye..
senang citer macam ni lah.. walaupun rumah aku membela kucing tp xde sekor pun yg bley masuk rumah..sebabnye rmai ahli kluarga aku yg alah dgn bulu kucing tp kami tetap membela kucing.. jadi setiap kali kucing2ku nk masuk ke dlm rumah je pasti abah ku akan marah..hahaha jdk apabila setiap kali dh kne marah so kucing2 ku ini amat takut dgn abah.. dengar suara abah je dah bley wat mereka lari lintang pukang..hahaha..tp yg seronoknye,klu mereka tekad nk masuk jgk ade yg masuk senyap2 mcm zorro..huhu..ade yg masuk lompat,ade jgk yg pndai bukak pintu sndri..ish2..
hoho ade juge kucing aku yg bernama comot ni dye suke mkan durian..mcm2 lah kan.. hehehe.. tp kami tetap sayangkan mereka semua.. mcm2 pengalaman menyelamat yg aku dan adik2 ku lalui..

ni lah comot kesayangangku..
kini hanye tingal kenangan

aku pernah cuba untuk selamatkan anak kucing yg kene makan tp maseh hidup.. kaki dh xde kene makan.. tinggal separuh je.. tapi tetap xdpat selamatkan... kerane keadaannye sangat parah..
ade juge aku pnjat dinding batu yg tggi smata utk slamatkan kucing aku..takut jgk tp aku tak kire yg pnting dpat slamatkan kucing2 ku.. sekarang ni aku cume ade 3 ekor kucing saja yg tinggal.. baru2 ni, aku telah kehilangan kucing kesayanganku comot pada hari aku balik cuti semester bermula.. dye kne langgar kereta di dpan rumah aku.. sedihnye aku ketika itu.. tp aku kene menerimanye..
mcm nilah cara no'ish duduk meniarap
haa, kucing aku yang name no'ish ni pelik sikit.. care dye duduk lain dgn kucing lain.. yg pastinye dye akan duduk meniarap gaya ala superman or batman terbanglah..hehehe.. tp yg bestnye dye pandai urut orang.. klu kite letak dye atas riba or badan kite.. dye akan menekan2 kaki kite dgn kedua2 kaki dye yg depan tu.. hehehe.. n dye ni manje skit...


hmm.. ape lagi nk crite ye.. rasenye xde dah..hehehe klu nk crite sume mmg bnyak.. tp ini jelah serba sdikit yg aku nk critakan ttg kucing2 peliharaanku.. aku harap suatu hari nnti aku nk buat satu rumah khas untuk kucing2 yg terbiar.. kirenye mcm rumah kebajikan lah tp khas utk kucing sahaja.. hehehe itu pun klu aku berkemampuan lebih.. insyaAllah semoga dipermudahkan..
okeylah smpai sini je crite perkongsianku..

wasalam..


1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...